Friday, February 19, 2010

JANAGAN SIA-SIAKAN ....KUASA RAKYAT

HARI INI...rakyat Malaysia sedang menonton drama Liwat siri ke dua,arahan BiN yang dipenuh dengan adengan2 yang memualkan serta sangat jijik.Pelakonnya macur, berwajah selamba,ya.. memang hebat dan berbakat besar..cerah masa depan bakal memenangi anugerah"pelakon berbakat lelaki terbaik" negara Mlysia. Kepada rakyat Malysia yang waras sudah tentu menilai"Filem Liwat fasal DUA" keluaran BiN blue sdn bhd ini, sebagai pengukur fikrah kepimpinan kerajaan Malaysia hari ini dibawah teraju utama Najib anak abe Jak serta teman kabinetnya..jika dbiarkan budaya songsang ini terus menerus melebar jaringan nya, maka akan leburlah Mlysia.
Terbukti sekarang!!!...lihat apa dah jadi dengan PLUS,PETRONAS,DBKL,PERUNTUKAN IPTA,SEKOLAH2 BIASA MAU PUN YANG BERASRAMA...apa saja yang berkaitan sumber kewangan...ianya semakin mengecut sedikit demi sedikit...kenaikan harga barang dengan seribu alasan sudah tiada sekatan...Kontraktor2 kecil, DBKL (sebagai contoh)mengeluh dengan agehan kontrak landskap...bajet terhad...Ini semua gara-gara siapa? Rakyat disuruh berjimat...isteri PeiM bebelanja macam nak hidup sampai kiamat...kemana perginya wang negara....lesap dek penyamun2 Mr BiN.
Anda semua dah tahu kerakusan BiN...anda benci dengan fitnah liwat,anda dengar cerita belanja mewah terlampau isteri PeiM,anda sangat tahu yang bapak rasuah masih lena dibuai mimpi, SPRM gentar mengejutkannya apa lagi nak tangkap..apa tugas kita sebagai rakyat yang bebas dalam sebuah negara yang berimankan DEMOKRASI BERPARLIMEN....
INGATLAH.......4.38 juta yang belum mendaftar sebagai pengundi..sehingga Oktober 2009 seramai 15,470,032 rakyat negara ini yang berumur 21 tahun layak mendaftar sebagai pemilih.Malangnya dari jumlah itu hanya 11,085,863 sahaja yang mendaftar sebagai pemilih..28.3 peratus atau 4,384,169 TIDAK MENDAFTAR......aduhai...kuasa undi yang disia-siakan...ANDA MAMPU MENGUBAHNYA. Jika dimanfaatkan ianya boleh mengubah landskap pemerentahan negara yang korup kepada yang terlebih baik...bersama Pakatan Rakyat.

No comments: