Thursday, March 25, 2010

Bagai menjilat najis sendiri.... aduhai Zulnordin

Agaknya sudah menjadi dasar keluarga katak politik,bila melompat atau tanda-tanda nak melompat bermula lah segala cerita "seumpama katak kesejukan" yang dulunya menjaja cerita, kesana kemari tak kira dimana hingga ke mimbar masjid pun dibelasahnya, dengan ayat2 syaitan berbagai tuduhan seperti,najib altantuya... itik gembar2lah dan bermacam-macam lagi gelaran tanpa segan silu dan sememangnya muka dia tak tahu malu bermegah dengan ungkapan hina bagaikan petir halalintar memanah syaitan....punyalah marahnya kepada BN dan pucuk pimpinana negara. Hari ini lain pula ceritanya,mendakwa dirinya di arah oleh pihak tertentu....terpaksalah kononnya,nak bertaubatlah,minta ampunlah...Dosa kamu membuat orang lain berdosa kerana kata-kata anda bukan sedikit.
Sebagai seorang peguam yang jarang-jarang tak pakai kopiah,sepatutnya bijak menilai yang mana hasutan,fitnah,bohong dan mana yang benar.Nampak macam alim dan cerdik tetapi rupanya bodoh macam budak tak sekolah...rendahnya moral budak peguam ni. kesian..terkulap-kulap berhujah diparlimen..macam budak kecil ketagihkan susu badan maknya..kalau macam ni lah ahli parlimen Kulim Bandar Baru,elok dihumbang keluar pagar parlimen atau berhujah saja dibawah jambatan.YB bengat macam dia ni langsung tidak memberi manafaat kepada rakyat yang mengundinya.Dah lah diKulim tu dhaif mundur, dapat pulak ahli parlimen berfikiran mundur, macam budak peguam ni,berbotak macam buah kundur, kalau dulu cakap bukan main garang tegang urat lehirnya.. kini dah mula kendur....kenapa ya?.
Lagi teruklah...Sepatutnya yang dibela nasib hidup pengundi Kulim...yang miskin melarat, bukannya Najib Razak.
Semoga menjadi iktibar kepada PKR , PAS , DAP waspada lah memilih calon akan datang,jangan kira peguam ke Dr atau apa pun kedudukan seseorang tetapi lihatlah sejauh mana pengelibatan individu itu dalam kerja kerja parti ...kalau PKR dah tak ada calon,serahkan saja pada rakan-rakan PKR..
Inilah dia jenis calon cari makan atas titik peluh petugas pilihanraya PR, tidak kah anda terasa berdosa dan bersalah? tunggulah...hari pembalasan didunia ini. Pengkianat pasti tidak terlepas dari hukuman.....

1 comment:

jma@tekali said...

Bukan Baling... Bandar Baru Kulim. Cuma berasal dari baling.